Productinformatie
Direct mail is een perfecte manier om klanten een persoonlijke boodschap per post te sturen. Je kunt het inzetten voor het introduceren van nieuwe producten of diensten, een kerstwens of gewoon als bedankje aan je klanten. Ook voor branding of heractivatie is direct mailing ideaal om top-of-mind te blijven.
Verder kan je een call-to-action toevoegen door bijvoorbeeld een kortingscode of een QR-code mee te sturen. Zo kan je ook meteen het succes van jouw mailing meten. Wij helpen je graag met het drukken en verzenden van jouw direct mailing.
Toon alle productinformatie
Productie van direct mail kaarten
We zijn een drukker met expertise in digitaal drukken. Dit doen we in de hoogste kwaliteit op HP Indigo persen. Doordat we je direct mail digitaal drukken profiteer je van lage opstartkosten, en kan je zelf bepalen hoeveel kaarten je wil drukken. Geen standaardformaten en standaardoplages, maar een product op maat. Precies zoals jij dat wilt. Aan de hand van jouw Excel bestand drukken we direct alle adressen mee waar de kaarten bezorgd moeten worden door PostNL. We hebben onze twee beste papieren beschikbaar die zo min mogelijk krassen: Sulfaatkarton enkelzijdig gestreken en Sulfaatkarton dubbelzijdig gestreken. Als extra bescherming kun je nog kiezen voor laminaat. Zo is krasvast mat laminaat krasbestendig. Een verstandige keuze want door de postmachines kunnen de kaarten namelijk nog wel een beetje krassen.
Direct mail verzenden
We leveren je poststukken aan bij PostNL en zorgen dat deze verstuurd worden. Onder ons eigen klantnummer kunnen we maximaal 20 gram per kaart versturen. Dit betreft een 24-uurs levering. Je kunt je direct mail ook onder jouw eigen klantnummer aanbieden. Vermeld dit dan even in dezelfde mail waar alle overige benodigde bestanden in staan. Lees hiervoor de aanleverspecificaties direct mail drukken en versturen en de aanleverspecificaties personalisering.
Let op: wij controleren de adresbestanden niet inhoudelijk en ook niet of er een retouradres aanwezig is op de kaart. Check dit van tevoren dus zelf goed! We doen wel een druktechnische controle en of het adressenbestand op de juiste manier is aangeleverd. Ook controleren we of je ontwerp beschikt over een Port Betaald logo. Het Port Betaald logo kan je bij PostNL downloaden.
Zo werkt direct mail bestellen in 6 stappen
- Kies in onze calculator het formaat, de papiersoort, de bedrukking, en het eventuele laminaat.
- Kies de soort postverzending via PostNL. Dit kan onder ons of jouw klantnummer.
- Kies je oplage en reken je order af.
- Upload je bestand zonder personalisatie. Dus laat het veld leeg waar een adres moet komen te staan.
- Stuur ons een mailtje:
- Zet hierin als onderwerp je ordernummer.
- Zet in de bijlage een bestand met een voorbeeld waarin duidelijk wordt waar de kaart gepersonaliseerd moet worden.
- Als je de adressering in een speciaal lettertype wilt, stuur het lettertype dan ook mee.
- Ook hebben we een Excel bestand met NAW-gegevens nodig. Zorg dat dit netjes in aparte kolommen staat per regel en alle overbodige info uit het bestand is gehaald. We passen je Excel bestanden niet aan.
- Heb je gekozen voor verzending onder jouw eigen PostNL klantnummer? Zet deze in het mailtje.
- We personaliseren de mailing en sturen je een voorbeeld per mail ter goedkeuring. Is dit akkoord? Dan gaan we drukken en bieden deze zo snel mogelijk bij PostNL aan voor je.
Meer informatie
Heb je vragen over direct mail drukken en versturen? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag verder!
Aanleverspecificaties